Kia Seltos Forum banner

Mogelijke oxidatie of ander probleem

7 reading
2.7K views 4 replies 4 participants last post by  hewilliams2013  
#1 ·
Hallo allemaal: Ik heb een Seltos uit 2021, Neptune Blue. Ik heb de auto nieuw gekocht in augustus 2020, dus deze valt buiten de 3-jarige lakgarantie. Er heeft zich een soort oxidatie of oppervlaktefalen ontwikkeld op het plastic deel dat over de achterruit hangt. Ik heb plastic reinigingsproducten van verschillende grote waxbedrijven geprobeerd, maar zonder succes. Ik heb 0000 staalwol geprobeerd en het raakt het niet aan. Ik heb zelfs blauw gekleurde Turtle Wax geprobeerd met weinig tot geen verschil. Hebben andere eigenaren dit probleem gehad en is er een oplossing? Alle andere ideeën zouden nuttig zijn.
Image

#3 ·
Hallo allemaal: Ik heb een 2021 Seltos, Neptune Blue. Ik heb de auto nieuw gekocht in augustus 2020, dus hij valt buiten de 3-jarige lakgarantie. Er is een soort oxidatie of oppervlaktefalen ontstaan op het plastic deel dat over de achterruit hangt. Ik heb plastic reinigingsproducten van verschillende van de grote waxbedrijven geprobeerd zonder succes. Ik heb 0000 staalwol geprobeerd en het raakt het niet aan. Ik heb zelfs blauw gekleurde Turtle Wax geprobeerd met weinig tot geen verschil. Hebben andere eigenaren dit probleem gehad en zo ja, is er een oplossing? Alle andere ideeën zouden nuttig zijn.

View attachment 2451
We hebben hetzelfde probleem met dezelfde kleur en hetzelfde gebied. Het kleine paneel boven de achterruit. De onze is ook een 2021 Seltos. Kia heeft een betere garantie in de VS. Ik geloof 5 jaar in tegenstelling tot de meeste die 3 zijn, maar niet zeker van de verf. Ik geloof dat de onze buiten de garantie valt vanwege de kilometerstand.

#4 ·
Hetzelfde probleem hier met mijn '21 EX, en dezelfde kleur. Merk het om de een of andere reden pas de laatste paar weken. Ik zal zoeken naar een goedkope oplossing... of het uiteindelijk negeren. Weet niet zeker of ik de energie/wil heb om het met Kia uit te vechten. Dure mechanische kwestie, zeker... dit niet zozeer.

#5 ·
In de VS krijg je maar 3 jaar garantie op de lak. Ik heb verschillende schoonmaakmiddelen, verschillende soorten wax en andere dingen geprobeerd. Het gaat nooit weg. Dus ik bracht het naar een carrosseriebedrijf en ze vertelden me dat de blanke lak eraf kwam en de enige goede manier om het te verhelpen was om het op te schuren en volledig opnieuw te spuiten, zodat het bij de rest van de auto zou passen. Dus ik liet het doen.